Projektový den pro žáky 7. a 8. tříd byl zaměřen na finanční gramotnost, která jim byla přiblížena pomocí hry Finanční svoboda. Ta učí žáky orientovat se ve složitém světě financí a hospodařit s penězi.
Nejlépe přiblíží den svými postřehy samotní žáci:
„Hra se mi líbila. Vlastně ukazovala, jak to vypadá v reálném životě. A že si musíme šetřit, hodně zařizování a vydělávání. Myslím si, že pátek byl moc zajímavý a bavilo mě to.“
„Se spoluhráčem se mi hrálo dobře, každý vedl jednu hru. Hra byla zajímavá, i když jsme udělali nějaké chyby. Ze začátku bylo výhodné splatit dluhy a koupit si byt, zbytek peněz pak investovat a nezapomenout se pojistit.“
„Projektový den jsem si velice užil. Ze začátku jsem si myslel, že to bude nuda, ale bylo to výborně naplánované a zpracované zábavnou edukativní formou. Pochopil jsem, jak funguje akciový trh, že je správné mít nějaký „finanční polštář“, být pojištěn proti úrazům a mít pojištěný majetek.“
„Hra na mě působila složitě, ale postupem času mi to přišlo lehčí a lehčí a hlavně smysluplnější, že mi to k něčemu bude. Bude to prostě každodenní rutina tyhle problémy řešit, proto se mi hodně líbilo, že nás na to takto vlastně připravili.“