Projektový den
V pátek 14. listopadu jsme na naší škole prožili podzimní PROJEKTOVÝ DEN;
Žáci 1. - 5. tříd objevovali CESTU KE SVOBODĚ.
Ráno jsme se sešli před školou a již s úvodním úderným projevem jsme se začali ocitat v době, kdy slovo "svoboda" bylo slovem zakázaným. Ve skupinkách jsme se pak vydali do různých zákoutí školy, abychom si během dopoledne vyzkoušeli, jaké to bylo "vystát si frontu na banány, (ne)vycestovat tam, kam bychom chtěli, navštívit tehdejší kino, zacvičit si spartakiádu a běžet v branném cvičení s igelity na sobě, a nebo třeba jen sedět ve škole s rukama za zády". - S velkou úlevou jsme docestovali po poledni opět před školu, abychom za cinkotu klíčů a tónů devadesátkových hitů si s velkým díkem uvědomili, že žijeme ve svobodných časech a jsme za to moc rádi.
Žáci 6. - 9. tříd prožili svá témata podle ročníků.
Na mobilu bezpečně – projektový den pro 6. ročník
Šesťáci se během projektového dne učili, jak bezpečně používat mobilní telefon a sociální sítě. Diskutovali o rizicích, jako jsou závislost, kyberšikana, falešné zprávy či digitální stopa, a hledali způsoby, jak se chránit v online prostředí.
Součástí programu byly praktické aktivity – řešení modelových situací, tvorba pravidel pro třídní chat a mapy rizik v online prostoru.
Cílem dne bylo vést děti k zodpovědnému chování na internetu a ukázat jim, jak reagovat v rizikových situacích.
Tvůrčí dílna inspirovaná K. J. Erbenem – projektový den pro 7. ročník
Sedmáci se během projektového dne ponořili do světa poezie a české literární klasiky. Inspirováni dílem Karla Jaromíra Erbena si vyzkoušeli ztvárnit jednu z jeho balad vlastními slovy a nápady.
Žáci pracovali ve skupinách, hledali klíčové motivy a atmosféru básní a poté tvořili vlastní verze příběhů. Výsledkem byly originální texty, které ukázaly, že Erbenova tvorba dokáže inspirovat i dnešní generaci.
Finanční svoboda – projektový den pro 8. ročník
Osmáci se během projektového dne věnovali tématu finanční gramotnosti. Prostřednictvím hry Finanční svoboda se učili, jak hospodařit s penězi, investovat a orientovat se ve světě financí.
Na hru se připravovali už den předem v hodinách pracovních činností. Jak to viděli sami žáci? „Bezpečně investovat a nemít pod polštářem milion (někteří dokonce pět).“
Projekt pomohl dětem pochopit, že finanční rozhodování je důležitou součástí života a že správné návyky vedou k větší svobodě.
První pomoc – projektový den pro 9. ročník
Deváťáci se během projektového dne zaměřili na téma první pomoci. Program začal přednáškou o fungování Zdravotnické záchranné služby Královéhradeckého kraje, která žákům přiblížila zásady správné reakce v krizových situacích.
Následoval praktický výcvik na čtyřech stanovištích, kde si žáci pod vedením učitelů a odborníků vyzkoušeli poskytování první pomoci v různých situacích.
Projektový den pomohl žákům získat důležité znalosti a dovednosti, které mohou zachránit život.
